Кои канали се оценяват най-добре спрямо ROI
С интересно проучване излзат от MarketingProfs. Изследването, в което участват маркетинг и бизнес специалисти от целия свят, касае Return On Investments (ROI) за месец март, 2012г. Цифрите, които ще видите, са красноречиви и хвърлят светлина върху предпочитанията на бизнесите да изберат даден канал за промотиране на своя бизнес. Респондентите са отговорили на въпроси, зададени от Econsultacy/Adestra, а категориите, които са били засегнати, са SEO, социални мрежи, PPC, Affiliate Marketing, e-mail marketing, мобилна реклама, офлайн маркетинг и онлайн дисплейна реклама.
Оказва се, че бизнесите виждат най-голяма възвращаемост от SEO-то, което прилагат. Общо 79% са на мнения, че оптимизацията на техните сайтове е от изключително голямо значение, а ROI бива измерен много по-точно от останалите канали. E-mail маркетингът пък се нарежда на второ място според маркетинг специалистите, що се отнася до възвращаемост на инвестициите. Процентът, стоящ зад e-mail маркетинга, е 69%. Освен SEO и e-mail маркетинг лесни за оценка са PPC (Pay Per Click) – 58%, Affiliate Marketing – 44% и т.н.
Тези цифри са красноречиви, за да се убедим в силата на SEO и e-mail маркетинга. Мога да ви убедя, че повечето успешни онлайн маркетинг бизнеси, които оперират на българския пазар, разчитат основно на e-mail маркетинг и SEO. При тези практики лесно можем да оценим не само трафика, но и call-to-action активностите. Анализиращи програми за e-mail маркетинг и Google Analytics са достатъчни, за да видим резултата от нашите усилия.
Снимка: moneystand
Surprise NOT